Autor Wiadomość
Prof.Remus Lupin
PostWysłany: Pią 17:31, 07 Wrz 2007    Temat postu:




Harry Potter i Zakon Feniksa

Producent: Electronic Arts
Wydawca: Electronic Arts
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Język: polski
Platforma: PC
Data wydania: 2007-06-29
Nośnik: DVD
Przedział wiekowy: 7+


Harry ponownie powraca do Hogwartu, aby rozpocząć piąty rok nauki. Chłopiec szybko orientuje się, że znaczna część czarodziejskiej społeczności nie wierzy w jego niedawne spotkanie ze złym Lordem Voldemortem. Co więcej, również Ministerstwo Magii, z Korneliuszem Knotem na czele, podejrzewa sędziwego Albusa Dumbledore o kłamstwo dotyczące powrotu Voldermorta, mające na celu umniejszenie potęgi Lorda i zajęcie jego miejsca! Ministerstwo wyznacza więc nowego nauczyciela Obrony przed Czarną Magią - Dolores Umbridge, która ma sprawować pieczę nad uczniami Hogwartu i Dumbledorem.

Wprowadzony przez Umbridge nowy program nauczania sprawia jednak, że studenci stają się całkowicie bezradni wobec ciemnych mocy. W obliczu zagrożenia całej czarodziejskiej społeczności i za namową Hermiony i Rona, Harry postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. W tajemnicy spotykając się z niewielką grupą uczniów działającą pod nazwą rGwardia Dumbledorer17;ar1;, bohater naucza jak bronić się przed czarną magią, przygotowując młodych i odważnych czarodziejów do nieuchronnej bitwy...

Najważniejsze cechy

Prawdziwy Hogwart
Zwiedź filmowy zamek Hogwart i odkryj jego tajemnice, posługując się systemem rzucania zaklęć polegającym na zakreślaniu gestów. Rozmawiaj z portretami, wykonuj kolejne zadania i zdobywaj hasła, które umożliwią Tobie skorzystanie ze skrótów znajdujących się wokół Hogwartu. Możesz oddziaływać praktycznie na wszystko co napotkasz na swojej drodze. Zdobywaj punkty, dzięki którym odblokujesz sekrety w tzw. pokoju nagród!

Gwardia Dumbledorer17;a
Poszukuj i werbuj nowych członków Gwardii Dumbledorer17;a. Nieliniowa rozgrywka w grze Harry Potter i Zakon Feniksa pozwala na swobodne decydowanie o tym gdzie w danym momencie chcesz iść i co zamierzasz zrobić w obrębie magicznego świata Hogwartu.

Czarodziejskie gry i zabawy
Zmierz się w ciekawych konkurencjach. Zagraj w eksplodującego durnia, gargulki lub szachy dla czarnoksiężników. Rywalizuj z najlepszymi zawodnikami z poszczególnych rodów.

Magia filmu
Weź udział we wszystkich najważniejszych wydarzeniach z wielkiego ekranu, począwszy od ataku Dementorów, a kończąc na zaciekłych walkach w Ministerstwie Magii. Ciesz się najbardziej zgodną z filmową adaptacją grą w historii cyklu Harry Potter. Zamek został stworzony na podstawie planu filmowego Hogwartu. Ponadto, w procesie produkcji gry zeskanowano twarze występujących w filmie aktorów i przeniesiono do wirtualnego świata ich prawdziwe głosy. Autentyczną rozgrywkę potęguje motyw przewodni ze ścieżki dźwiękowej do filmu.

Twoi ulubieńcy
Jako Fred lub George uciekaj z Hogwartu przed reżimem Umbridge lub wciel się w postać Syriusza Blacka i chroniąc Harryr17;ego stań twarzą w twarz z Bellatriks Lestrange oraz Lucjuszem Malfoyr17;em w Ministerstwie Magii. Spróbuj też swoich sił jako Dumbledore w doniosłej, końcowej konfrontacji z Voldermortem.
Prof.Remus Lupin
PostWysłany: Pią 17:30, 07 Wrz 2007    Temat postu:



Harry Potter i Mistrzostwa Świata w Quidditchu

Kategoria: przygodowe familijne
Producent: EA Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
Data premiery: 28 października 2003
Data wydania PL: 07 listopada 2003

Do tej pory gry spod znaku Harry’ego Pottera nie szczyciły się dobrą opinią. Jednak zgodnie z prawami rynku – nieważne, jaka jest gra, ważne, że jest markowana jednym z największych idoli dzieci ostatniej dekady. Gry były kiepskie, ale nie przeszkodziło to im sprzedać się w rewelacyjnych (także w Polsce) ilościach. O ile dzieci nie mogą narzekać, bo produkty spełniają ich oczekiwania, o tyle ze starszymi graczami sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Można było grać w Raymana, Kangurek Kao również cieszył młodzież i dorosłych, ale gry oparte na książkach „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” i „Harry Potter i Komnata Tajemnic” to tytuły kompletnie dla nich niegrywalne. W polityce wydawniczej Electronic Arts coś się jednak zmieniło i o ile w połowie przyszłego roku na rynek wejdzie kolejna spłycona zręcznościówka dla najmłodszych: „Harry Potter i Więzień Azkabanu” (premiera filmu i gry przed wakacjami 2004), to już teraz na rynek wkroczyła Harry Potter: Quidditch World Cup.

Wróćmy do kwestii zmian w polityce wydawniczej Electronic Arts. Chodzi o to, że gry oparte stricte na licencji książek i zsynchronizowane z premierami kolejnych filmów o przygodach młodocianego czarodzieja, są skierowane dla dzieci. Sytuacja zmienia się, jeśli EA wykorzysta temat Pottera w grach niezwiązanych w samymi filmami. W ten sposób powstał omawiany dzisiaj tytuł. Jest to nic innego jak popularny wśród czarodziejów Hogwartu sport, który od początku do końca wymyśliła autorka Harry’ego J.K.Rowling. Żeby móc zacząć omawianie gry, niezbędna jest elementarna wiedza na temat Quidditcha. W przypadku gier opartych na mugolskich sportach, nikt nie zaprząta sobie głowy wyjaśnianiem reguł, gdyż są one powszechnie znane. Z Quidditchem jest nieco inaczej - tak naprawdę mało kto poza czytelnikami zna i rozumie reguły tej gry. Jestem też pewien, że nawet wśród fanów książek Rowling nie wszyscy zaprzątali sobie głowę wiedzą na temat Quidditcha. Stąd prosty wniosek, że owa gra skierowana jest przede wszystkim do hardcore’owych fanów Pottera. Reszta będzie musiała nauczyć się reguł, inaczej nici z wygranej.

A zasady wcale nie są tak proste, jak mogłoby się wydawać. Drużyny Quidditcha składają się tylko z siedmiu zawodników: trzech ścigających, dwóch pałkarzy, jednego obrońcy oraz jednego szukającego. Każdy z nich odgrywa w zespole bardzo ważną rolę, ale kluczowa należy właśnie do tego ostatniego. Oczywiście wszyscy latają na miotłach i wykonują mnóstwo akrobacji powietrznych, często ryzykownych i kończących się upadkami. Zadaniem ścigających jest przerzucenie kafla (czerwona kula wielkości piłki futbolowej) przez bramkę przeciwnej drużyny. Bramki umieszczone są na słupach o wysokości piętnastu metrów. Zdobycie gola gwarantuje drużynie 10 punktów. Przeciwko trzem ścigającym drużyna wystawia tylko jednego obrońcę. Aby nie było zbyt łatwo, po boisku fruwają czarne kule, których celem jest trafienie zawodnika i strącenie go z miotły, co jest równoznaczne z wykluczeniem go z meczu. Ochroną ścigających przed tymi kulami zajmuje się dwóch pałkarzy. Wreszcie szukający (to właśnie tę funkcję pełni w drużynie Griffindoru Harry Potter) – jego zadaniem jest złapanie złotego znicza, czyli niewielkiej piłeczki ze skrzydełkami, która fruwa jak szalona po całym boisku. Złapanie złotej piłeczki jest równoznaczne z wygraną meczu. Podczas gdy pozostała szóstka zawodników bierze udział w wyczerpującym pojedynku na boisku, szukający musi złapać piłkę nim zrobi to jego odpowiednik z przeciwnej drużyny. Złapanie znicza jest równoznaczne ze zdobyciem 150 punktów, a właśnie tyle jest potrzebne, aby wygrać mecz.

rozsądne wymagania sprzętowe: Procesor Pentium III 700 MHz, 256 MB RAM, 32MB akcelerator 3D, 550 MB HDD
tryb gry: single player | nośnik: 1 CD | cena: 139 PLN
ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Prof.Remus Lupin
PostWysłany: Pią 17:17, 07 Wrz 2007    Temat postu:




Harry Potter i Czara Ognia

Kategoria: przygodowe familijne
Producent: EA Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
Data premiery: 08 listopada 2005
Data wydania PL: 11 listopada 2005

Harry Potter to od kilku lat niewyczerpana żyła złota, która przynosi ogromne zyski nie tylko pani J.K. Rowling, autorce książek opowiadających o przygodach małoletniego czarodzieja, ale również nabija kabzę całemu przemysłowi rozrywkowemu, który co jakiś czas raczy nas produktami z Harrym w roli głównej. Koncern Electronic Arts, który zakupił prawa do produkcji gier opartych na filmowych adaptacjach powieści o wspomnianym bohaterze, należy także do tego grona, któremu „chłopiec, który przeżył” regularnie zasila portfel. I właśnie po trzech częściach sagi, przyszła kolej na elektroniczny odpowiednik Harry’ego Pottera i Czary ognia.

Treści czwartej części cyklu potteromaniakom zapewne przypominać nie muszę, jednak niewtajemniczonym mugolom przyda się chociaż krótkie streszczenie. W czwartym roku nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, Harry musi wziąć udział w Turnieju Trójmagicznym, czyli rywalizacji reprezentantów trzech szkół magii. A nie jest to łatwe zadanie, gdyż turniej jest skrajnie niebezpieczny: trzeba pokonać smoka i wykraść mu jajo, uratować przyjaciół z głębin jeziora oraz poradzić sobie w rozległym labiryncie.

Fabuła gry nie jest wzorowana na samej książce, lecz na jej filmowej adaptacji. Jednak w porównaniu do obrazu kinowego, growa fabuła została mocno okrojona, cutsceny są krótkie i ubogie w treść, całość jest tak skonstruowana, że osoby nie znające książki bądź filmu mogą mieć problem ze zrozumieniem postępowania głównych bohaterów. Taka konstrukcja zapewne wynika z przekonania twórców o powszechnej, doskonałej znajomości losów uczniów Hogwartu. Uważam jednak, że zamiast tworzenia luźnych wariacji na temat kinowej wersji Czary Ognia, rozsądniejsze byłoby wzbogacenie gry o dokładne przedstawienie historii wykreowanej przez panią Rowling. Wówczas gra mogłaby zainteresować i dotrzeć nie tylko do fanów Pottera, ale również do kilku mugoli.

W Czarze Ognia Harry, Hermiona i Ron mają po czternaście lat, trochę wydorośleli, a wraz z nimi gra, w której elementy zręcznościowe czy rozwiązywanie zagadek zostały wyparte przez akcję. Cała zabawa sprowadza się tym razem do mozolnego zdobywania tarcz Turnieju Trójmagicznego, które odblokowują dostęp do kolejnych poziomów rozgrywki, w tym do turniejowych rywalizacji i finałowego starcia z Lordem Voldemortem.

Podobnie jak w grze Harry Potter i Więzień Azkabanu, możemy kierować naprzemiennie trójką bohaterów, Harrym i jego przyjaciółmi – Hermioną Granger oraz Ronem Weasleyem. Ponownie również na danym poziomie sterowanie w trybie singleplayer ogranicza się do jednej, głównej postaci, podczas gdy pozostała dwójka pomaga nam na przykład unicestwiając atakujące nas stworzenia czy wspierając nas w podnoszeniu ciężkiego, kamiennego bloku. Natomiast w przeciwieństwie do poprzedniej części sagi, w której główna postać była automatycznie wybierana przez komputer, w Czarze Ognia mamy wpływ na to, kim w danym momencie rozgrywki kierujemy.

rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium III 1.2 GHz, 256 MB RAM, karta grafiki 32MB, 1.1 GB HDD, Windows 2000/XP
tryb gry: single / multiplayer | nośnik: 1 DVD / 2 CD | cena: 139 PLN
ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Prof.Remus Lupin
PostWysłany: Pią 17:16, 07 Wrz 2007    Temat postu:



Harry Potter i Więzień z Azkabanu

Kategoria: przygodowe familijne
Producent: EA Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
Data premiery: 25 maja 2004
Data wydania PL: 28 maja 2004

Zanim przejdę do meritum, czyli recenzji gry, kilka słów wstępu na temat fenomenu znanego pod imieniem Harry Potter. Na pewno niejednokrotnie zastanawialiście się, jak to się stało, iż taki niepozorny chłopiec, o niesfornej czuprynie wiecznie opadającej na czoło naznaczone blizną w kształcie błyskawicy, stał się w krótkim czasie idolem milionów ludzi na całym świecie? Co sprawiło, że wśród, no powiedzmy, dziesiątek tysięcy stworzonych w umysłach pisarzy fantastycznych światów, postaci, zjawisk, stworzeń, właśnie ten chłopiec przyćmił swą sławą całą resztę? To pytanie nurtuje mnie praktycznie od pierwszego zetknięcia z Harrym Potterem i zapewne będzie nurtować jeszcze czas jakiś, ponieważ nie znalazłem na nie odpowiedzi. Nie ulega jednak wątpliwości, iż chłopiec ten fenomenem jest i przynosi krociowe zyski swojej "mamie", pani J.K. Rowling. A tam, gdzie są zyski, od razu pojawia się przemysł filmowy, wietrząc okazję do nabicia sobie kabzy. I tak też się stało w przypadku Harry'ego Pottera, którego przygody z Kamieniem Filozoficznym oraz Komnatą Tajemnic mogliśmy oglądać na ekranach kin jakiś czas temu, a wydarzenia związane z Więźniem Azkabanu, czyli trzecią częścią cyklu, święcą obecnie tryumfy kinowe. Przemysł gier komputerowych postanowił również uszczknąć co nieco dla siebie z tego rogu obfitości i pod szyldem firmy Electronic Arts, która kupiła prawa do produkcji gier opartych na filmowych adaptacjach książek o młodym czarodzieju, tworzy kolejne ich elektroniczne odpowiedniki. Tak więc po pierwszych dwóch częściach, przyszła kolej na Harry'ego Pottera i Więźnia Azkabanu.

Co w Hogwarcie piszczy?

Przyznam się, że z napisaniem recenzji trochę zwlekałem, czekając na pojawienie się filmu w kinach, gdyż chciałem porównać wszystkie 3 wersje tej części - książkową, filmową, no i "grową" oczywiście. Nie będę Was zanudzał długimi wywodami na temat tego, co mi się podoba a co nie, dodam tylko, iż wersje te "doceniam" w przedstawionej przed chwilą kolejności. Ponieważ gra oparta została na fabule filmu, spodziewałem się, iż większość, jeśli nie wszystkie, wydarzenia z filmu zostaną przeniesione na grunt elektroniczny. Nic bardziej mylnego, grę Harry Potter i Więzień Azkabanu można określić jako luźne wariacje na temat filmu pod tym samym tytułem. Co prawda, pierwszy poziom rozgrywki zakończony spotkaniem Harry'ego z Dementorem, czy też lekcja opieki nad magicznymi stworzeniami, umiejscowione są blisko swoich ekranowych pierwowzorów, ale na przykład taka lekcja poskramiania bogina została zamieniona w dziwne, zręcznościowe przemierzanie komnat zamku Hogwart. Zresztą cała konwencja gry została utrzymana w podobnym klimacie - oś rozgrywki niby toczy się wokół akcji z filmu, mamy i Syriusza Blacka i uwolnienie Hardodzioba (aczkolwiek zupełnie inne niż w kinie), jednak wszystko to jest tylko tłem do zręcznościowo - platformowych przygód trójki naszych bohaterów. Tak, trójki bohaterów, ponieważ w przeciwieństwie do poprzednich dwóch gier "potterowych", tutaj sterować możemy jednocześnie Ronem, Hermioną i Harrym. Co prawda sterowanie w tym przypadku ogranicza się do jednej, głównej w danym momencie osoby, podczas gdy pozostała dwójka nas wspiera na przykład zbierając fasolki czy użyczając pomocy przy rzucaniu czarów, jednak już samo przedstawienie 3 osób na jednym ekranie jest pewnym novum dla fanów Pottera.

rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium III 600 MHz, 256 MB RAM, karta grafiki 32MB (GeForce 2 lub lepsza), 850 MB HDD
tryb gry: single player | nośnik: 1 CD | cena: 129 PLN
ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń

Odnajdź plik game.int, który znajduje się w katalogu z instalacją gry (podkatalog system). Otwórz go np. Notatnikiem.

Aby móc korzystać z kodów, odnajdź linie:

[HGame.baseConsole]
bDebugMode=False
bUseSystemFonts=True

linię:

bDebugMode=False

zamień na:

bDebugMode=True

Wejdź do gry i podczas rozgrywki skorzystaj z następujących klawiszy:

[F4] - wybieranie poziomu
[Delete] - przechodzenie przez ściany (używaj klawiszy strzałek przód/tył i myszy)
[PageUp] - zwiększenie prędkości gry
[PageDown] - zmniejszenie prędkości gry
[F9] - wszystkie czary
[F6] - odzyskanie punktów życia

Uwaga!: Na wszelki wypadek zrób kopie pliku!!
Prof.Remus Lupin
PostWysłany: Pią 17:14, 07 Wrz 2007    Temat postu:



Harry Potter i Komnata Tajemnic


Rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium III 500MHz, 128MB RAM, 16MB akcelerator 3D, 600 MB HDD
Tryb gry: single player | nośnik: 1 CD | cena: 139,90 PLN
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń

Czy jest wśród was ktoś, kto nie wie, kim jest ten noszący okulary, brązowowłosy dzieciak z różdżką, który już od kilku lat robi furorę na rynku literatury dziecięcej? Sławny Harry Potter, uczeń Hogwartu z tajemniczą blizną w kształcie błyskawicy na środku czoła, bohater czterech książek, dwóch filmów i dwóch gier komputerowych – z czego recenzję do jednej właśnie czytacie... Mam nadzieję, że nie ma nikogo takiego – dzięki czemu bez zbędnych „opóźnień” mogę zająć się recenzowaniem samej gry. Poprzednia część – Harry Potter and The Sorceror’s Stone (Harry Potter i Kamień Filozoficzny) ukazała się wraz z filmem pełnometrażowym o tym samym tytule – na podstawie, co jest chyba oczywiste, pierwszego tomu o młodym czarodzieju. To nie wszystko jednak, bo wszelkie twarze, wygląd pomieszczeń oraz głosy wzięte były właśnie z filmu – autorzy gry nie mieli zbyt wielkiego pola do popisu. Gracze mający za sobą film, i odwrotnie – ci, którzy do kina poszli po skończeniu gry – nie zauważyli zbytniej różnorodności, z drugiej strony jednak nie warto zmieniać czegoś, co było dobre - choć film był bardzo dobry, a gra raczej średnia. Jak Harry Potter na ekranach monitorów wypadł tym razem?

Klikamy na ikonkę – i widzimy pierwszą zmianę – w menu. Teraz przypomina ono bardziej menu z CD otwarte w Windowsie, a nie magiczny panel, mający zachęcić nas do gry. Może się czepiam, ale nie lubię mieć ikonek z Windowsa (bo Linuxa używać nie potrafię) w tle. Ale już po ustawieniu opcji i klawiszy (i tu, i tu nie za zbyt wielkiego wyboru) i włączeniu samej gry jest znacznie lepiej. Gra sprawia całkiem dobre wrażenie wizualne – chodzimy sobie po przystrojonym Hogwarcie rozmawiając z uczniami, nauczycielami lub bardziej podejrzanymi osobnikami. Lokacje wypełnione są w dwójnasób – albo jest to miłe ciepło „domowego ogniska” z biegającymi tu i ówdzie kolegami i koleżankami z czarodziejskiej szkoły, albo podejrzane podziemia, pełne przepaści, zapadni czy różnych potworków, pokryte glonami lochy lub ponure drzewa z Zakazanego Lasu. Modele wszelkich przeciwników – strzelających ogniem z odwłoku żuków, błękitnych, małych wróżek czy prześmiesznych gnomów – są wykonane bardzo przyzwoicie, pokryte kolorową i szczegółową „teksturową” skórką. To samo tyczy się modeli bossów – pająk Aragog czy końcowy przeciwnik, bazyliszek, nie pozostawiają nic do życzenia, wyglądają tak jak powinny – strasznie i niebezpiecznie, a zarazem bardzo intrygująco. Niestety, oprawa wizualna ma też drugą stronę medalu.

Tytułowy bohater jest zrobiony dość szczegółowo – autorzy zadbali o takie elementy jak czuprynka i okularki, szkoda tylko, że Harry nie posiada powiek – jak i każdy inna ludzka postać z Hogwartu. I jeśli młody czarodziej prezentuje się jeszcze dobrze, to nie mogę napisać (wystukać?) żadnych dobrych słów o pozostałych modelach. Ron, Hermiona, profesorzy Lockhart czy Snape, a także szef „magicznej budy” – Dumbledore – są po prostu brzydcy. Na szczęście ruszają ustami i zamykają im się oczy, lecz do ostatniego też można mieć zastrzeżenia – ponieważ zamykają im się oczy. A nie powieki, których także nie posiadają. Poza tym są kanciaści, ich dłonie wyglądają jak klocki, a tekstur pokrywających choćby twarz – nawet w najwyższej rozdzielczości – ładnymi nazwać się nie da. Jedyne pocieszenie to fakt, że są bardzo podobne do postaci z filmu, kto go widział, ten może sobie „dowyobrazić” ich wygląd - lecz wydawało mi się, że ta metoda wraz z rozwojem technologii przeminęła. Można przypuszczać, że gra adresowana jest do tych, którzy nazywają się maniakami Harrego Pottera, a nie maniakami gier komputerowych – tacy złego słowa o grafice nie powiedzą, gdyż po prostu nie mają porównania... Drugi zarzut to wygląd tła w niektórych lokacjach, szczególnie nieba lub tekstur prezentujących krajobraz na otwartym terenie. Przyzwyczajeni jesteśmy do przesuwającego się nieba, z refleksami świetlnymi lub innymi tego typu bajerami, a tu czeka nas przykry zawód... Ohydnie wręcz wygląda to na meczu Quidditcha. Plusem jest natomiast kolorowy i efektowny wygląd zaklęć oraz wystrój podziemnej części Hogwartu - lochów czy kanałów.

Rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium III 500MHz, 128MB RAM, 16MB akcelerator 3D, 600 MB HDD
Tryb gry: single player | nośnik: 1 CD | cena: 139,90 PLN
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń


Aby bohater otrzymywał mniejsze uszkodzenia należy przy pomocy dowolnego edytora tekstowego zmienić zawartość pliku defuser.ini znajdującego się w katalogu "EA gamesharry potter and the chamber of secretssystem". Odszukaj poniższy fragment tekstu i zmień cyfry występujące w liniach zaczynających się na fDamageMultiplier_ na mniejsze, np. 0.1

[HGame.Harry]

bInvertBroomPitch=False

bAutoCenterCamera=True

bMoveWhileCasting=True

bAutoQuaff=True

fDamageMultiplier_Easy=1.2

fDamageMultiplier_Medium=2.0

fDamageMultiplier_Hard=3.0

Uwaga: Wskazane jest wcześniejsze zrobienie kopii zapasowej modyfikowanego pliku, tak, aby w przypadku ewentualnego błędu można było uniknąć ponownego instalowania gry.
Prof.Remus Lupin
PostWysłany: Pią 17:13, 07 Wrz 2007    Temat postu:

HarryGetsFullHealth - uzdrawia

HarrySuperJump r11; super skok

HarryNormalJump r11; duży skok

harrykoresh - niewidzialność

harrykorwalk r11; efekt nieznany

harrysuperkoresh - efekt nieznany

harrytriggercheat - 15 fasolek
Prof.Remus Lupin
PostWysłany: Pią 17:12, 07 Wrz 2007    Temat postu: Gry



Harry Potter i Kamień Filozoficzny

Kategoria: przygodowe familijne
Producent: KnowWonder
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor PL: Cenega Poland
Data premiery: 16 listopada 2001
Data wydania PL: 16 listopada 2001

Na pewno nikt nie będzie się ze mną sprzeczał, że uczniowie nigdy nie przestają marzyć o wakacjach. Już 1 września rozpoczynają się tęskne westchnienia do ostatniego dnia roku szkolnego. Jednak nie wszyscy. Może o tym nie wiecie, ale jest jeden chłopiec, który nie może doczekać się końca wakacji. Wszystko, dlatego że los i złe moce sprawiły, iż musi mieszkać w domu wuja, który szczerze nienawidzi swego podopiecznego i wszystkiego, co związane jest z jego nietypowymi uzdolnieniami – magią. Harry Potter, bo o nim przecież mowa, ma trudne życie. Bez dwóch zdań. Jako małe dziecko stracił rodziców, a teraz jest bezustannie prześladowany przez ich mordercę, Lorda Voldemorta. Na dodatek wuj Vernon i jego mugolska rodzina. Nawet w najkoszmarniejszych snach nie pojawiała się im wizja, że pod ich dachem zamieszka czarodziej z krwi i kości i zniesie do domu wszystkie niezbędne do nauki tego fachu, magiczne sprzęty. Na dodatek zdarza się, że jego koledzy czarodzieje chcą się z nim kontaktować. Całe wakacje trzeba ukrywać odmieńca w komórce pod schodami, ale sąsiedzi i tak pewnie się czegoś domyślają. W związku z tym Dursleyowie także są ludźmi, którzy z utęsknieniem wyczekują ostatniego dnia wakacji, kiedy na rok będą mogli pozbyć się Harrego. Teraz już tylko do ekspresu Londyn Hogwart i wszyscy są szczęśliwi.

Po co ja o tym wszystkim piszę? Ano, nadarzyła się niezła okazja, bo na fali sukcesów odnoszonych przez książki J. K. Rowling, powstała gra. Nawiązuje ona do pierwszego tomu książki Harry Potter i kamień filozoficzny. Nie jest całkowicie wierną adaptacją, a jedynie korzysta z pewnych wątków. Najwięcej podobieństw można doszukiwać się, wśród głównych postaci, bo pojawia się sam profesor Dumbledore, a także pozostali sprzymierzeńcy Harrego, czyli Hermiona Granger, Ron i reszta braci Weasley, no i oczywiście Hagrid. Nie mogło zabraknąć także czarnych charakterów ze świata stworzonego przez J. K. Rowling. Na naszej drodze staje Draco Malfoy i Harry zmuszony jest odbywać z nim pojedynki. Mi szczególnie przypadł do gustu pościg na miotłach. Kurcze mówię Wam, emocje jak w najlepszych filmach gangsterskich, gdzie umieszczono efektowne pościgi samochodowe. Nie ma jak to utrzeć nosa temu cwaniaczkowi. Od razu lżej się robi na duszy. Ha, ale to nie koniec. Są też inni, którzy nieraz mocno dadzą się Wam we znaki i zdrowo namieszają. Tu też często niezbędna jest walka i zręczność. Czasami zza węgła wyłoni się Krwawy Baron, który zazwyczaj zmierza w swoją stronę i jedynym problemem jest, aby się na niego nie wpaść. Sporo rozrywki zapewnia profesor Snape, który jak wiadomo nienawidzi Harrego. Dzięki temu, nieskrywanemu zresztą, uczuciu pojawia się jeden epizod w grze, kiedy to musimy nazbierać kilka magicznych roślin na zajęcia prowadzone przez tego miłego jegomościa.

No, ale wolniej i po kolei. Postaram się podejść do tematu możliwie spokojnie i bez zbędnych emocji (chociaż to wcale nie łatwe) i podzielić się z Wami odczuciami na temat tej gry.

Akcja gry toczy się nie tylko w budynku szkoły, czyli korytarze, sale lekcyjne i lochy, ale także poza nią. Osoby, które czytały książkę poczują się jak u siebie w domu, ale nie martwcie się, bo jeśli należycie do nie zakochanej w przygodach Harrego mniejszości również dacie radę. Wszystko za sprawą wielu podpowiedzi i wskazówek ułatwiających trafienie do celu wędrówki i wykonanie zadania.

Rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium II 350MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D
Tryb gry: single player | nośnik: 1 CD | cena: 129 PLN
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group